שיווק שותפים או באנגלית Affiliate Marketing זה צורת השיווק של העתיד, והעתיד, מסתבר, כבר כאן. בשורה התחתונה, שיווק שותפים זו דרך יצירתית לקידום מכירות באינטרנט.
במשך שנים בעלי אתרים צברו קהל גדול של עוקבים ומבקרים, אבל לא הצליחו למנף ולתרגם את זה לרווח כלכלי. שיטת שיווק שותפים מאפשרת בדיוק את זה, בעזרת חיבור בין הקהל "האישי" לבין מוצר או שירות.
שיווק שותפים צובר עוד ועוד פופולריות ברשת, בעיקר בשל ההיתכנות להרוויח באמצעותו כסף.
שיווק שותפים הינו שיטה קלה יחסית ליישום, חוקית ובעלת פוטנציאל רווח גדול. בתנאי שבונים אותה נכון.
שיעורי העמלות (הרווח) של תוכניות שותפים מוסכמים מראש בדרך כלל והאפיליאייט מקבל עמלה על כל רכישת מוצר שהתבצעה דרכו.
- איך עובד שיווק שותפים?
- האם ועד כמה זה רווחי?
- מתי כדאי להצטרף לשיווק שותפים?
איך עובד שיווק שותפים?
מי הם אפיליאייטס בעצם?
- אנשים עם "עוקבים" רבים ברשתות החברתיות
- בלוגרים מצליחים
- בעלי אתרים
- סלבס
בשיווק שותפים האפיליאייט משתמש בפופולאריות שלו (תנועה לאתר שלו או לפרופיל שלו ברשת חברתית) על מנת לקדם מכירה של מוצרים שונים.
בגלל שאנשים אינם אוהבים שמנווטים אותם לקנות, אם השיווק נעשה בדרך יצירתית ומעודנת יותר, הוא עשוי להצליח יותר.
מבחינת האפיליאייט, שיווק שותפים מצליח תלוי במספר נושאים שחשוב להקפיד עליהם:
- הכר את הקהל שלך לעומק – מי הם, מה הם אוהבים. זה מהווה נתון קריטי בעת בחירת תוכנית שותפים ומוצרים למכירה.
- בדוק היטב את המוצר שאתה משווק. באינטרנט לוקח זמן רב כדי לבנות "שם טוב", אבל על מנת להרוס אותו מספיקות רק כמה שניות. מומלץ להתנסות במוצר באופן אישי, לשאול חברים עליו, לבדוק לעומק, זאת על מנת שלא להרוס את השם הטוב שבנית בעמל רב.
- אמנם אתה רק "המתווך" בין הלקוח למוצר ואין לך כל נגיעה לשרשרת האספקה של המוצר, אך לקוח שמקליק על הקישור שנמצא באתר שלך יכול להחשיב אותך כאחראי במידת מה לשביעות רצונו משירות הלקוחות ומאופן אספקת המוצר. תגובות באתר של חוסר שביעות רצון מהמוצר עשויות להיות בעייתיות עבורך.
- בדוק היטב את כל השרשרת, גם את ה – back office, מה בדיוק קורה מהרגע שהלקוח מקליק על הקישור ועד לאספקה בפועל. אל תשאיר דבר ליד המקרה.
- סבלנות היא מצרך נדרש בכל תוכנית שיווק שותפים. סיפורים על רווחים מהירים ואדירים הם נדירים. זוהי דרך המחייבת השקעה ו… סבלנות.
ובנוסף:
שיווק שותפים מוצלח מחייב קשר ישיר בין האפיליאייט למוכר של המוצר או השירות
בשיווק שותפים יש גמישות רבה וזה גם סוד ההצלחה שלה – כל אחד יכול להשתתף. אבל בשביל להצליח חייבים גם להקפיד על "האותיות הקטנות".