קידום אתרים אורגני

כל חברה עסקית מתלבטת בשלב כלשהו מהי הדרך הנכונה לקדם את האתר שלה:

האם כדאי לפרסם בגוגל (גוגל אדס), שבו הדירוג הגבוה נקנה מגוגל בכסף או האם קידום אתרים אורגני יגרום לאתר החברה לתפוס תאוצה ולטפס לדירוג הגבוה ביותר האפשרי בגוגל?

קידום אתר אורגני

עבור שתי האפשרויות – קידום אתרים אורגני, או פרסום בגוגל,  יש מטרה זהה: קידום האתר בתוצאות החיפוש של גוגל או בינג. אז מה ההבדל?

מאפייני קידום אתרים אורגני

עלות נמוכהקידום אתרים אורגני זול יותר ביחס לגוגל אדס. כמו כן, אין צורך לשלם עבור המיקום במנוע החיפוש, גם אם הוא ממקום בין האתרים הראשונים.

ניתן לשמור על מיקום האתר – בקידום אתרים אורגני יכול מיקום האתר להישאר במקומו הגבוה גם לאורך תקופה ארוכה.

קידום מורכב המצריך סבלנות –  כדי לקדם במנוע החיפוש של גוגל ביטוי מסוים או מילת מפתח צריך לעתים לחכות כמה חודשים עד שמשיגים את התוצאה הרצויה, דהיינו: את קידום האתר למיקום ששואפים אליו.
אך, הסבלנות משתלמת…

מצריך עבודה מתמשכת – כדי שקידום האורגני יצליח יש להשקיע עבודה מתמשכת באתר וליצור עוד תכנים, לתחזק את מערך הקישורים ועוד.

מהם ההבדלים בין קידום אורגני לבין גוגל אדס?

מטרה משותפת
מיקום גבוה – קידום אתרים אורגני בגוגל וגוגל אדס הומצאו למטרה זהה: השאיפה להיות ממוקמים בדירוג הגבוה ביותר בתוצאות החיפוש. קידום בגוגל משמעו שעסק שמדורג גבוה – ובמיוחד במקומות הראשונים, משדר לגולש שהוא עסק איכותי, בעל ניסיון ומומחה בתחום.

טווח זמנים שונה
קידום אורגני ופרסום בגוגל שונים זה מזה בכמות הזמן שלוקח לקדם בעזרתם אתר במנוע החיפוש של גוגל.
בגוגל אדס יעברו מספר שעות מאז תחילת הפרסום בגוגל כבר ניתן יהיה לראות כניסות לאתר.
בקידום האורגני זה ייקח זמן ארוך הרבה יותר עד שניתן יהיה לראות כניסות לאתר.

קידום אתרים אורגני מביא ליותר תוצאות
מחקרים שנעשו על הכדאיות של קידום אורגני מול קידום ממומן הראו, שרוב הקלקות הכניסה לאתרים נעשו על תוצאות אורגניות ולא על תוצאות ממומנות.
ההסבר לכך הוא, שגולשים אינם אוהבים לצרוך מוצרים שנכפו עליהם כתוצאה ממודעות ופרסום. הם מעדיפים לבחור בעצמם את האתרים שמעניינים אותם.

מימון וטווח הפרסום
חוץ מהפרמטר של כמות פניות נמוכה יותר מפניות דרך גוגל אדס, חשוב גם להתייחס לאורך ההשפעה של הפרסום הממומן.
בגוגל אדס יש מכסה של תקציב יומי או חודשי לכל קליק או חשיפה. ברגע שמגיעים למכסה  – יש שתי ברירות: או להמשיך ולשלם לגוגל או להפסיק, אבל אז גם הפרסום מפסיק… איתו גם התנועה לאתר.

בקידום אתרים אורגני, כדי לקדם אתר אין צורך לשלם לגוגל ואין הגבלה על מספר ההקלקות באתר ועל דירוג האתר. האתר ממשיך להתקדם במנוע החיפוש וככל שעובר הזמן, עולה כמות הגולשים היומית בהדרגה.

בניית מוניטין
"גוגל ממליץ עלי" – קידום אתרים אורגני בגוגל יעזור לעסק לרכוש מוניטין ולמתג אותו כעסק מכובד, רציני ומומחה בתחום.
הגולשים סומכים על המלצות הדירוג של גוגל ומתייחסים ברצינות לאתרים שגוגל בחר לשים במיקום גבוה, דהיינו – שגוגל בחר לקדם.
בקידום אתר אורגני הגולשים לא רואים את העסק כ"מכור", בניגוד לאתרים בקידום ממומן.

קידום אתרים אורגני תורם משמעותית לפיתוח העסק
המטרה של בעלי העסקים זהה – להגדיל את רווחיות העסק. ואין כלי טוב יותר לכך מאשר האינטרנט.
גוגל אדס יספק תוצאות מיידיות, אך אין כל בטחון שהן יישמרו לטווח רחוק, במיוחד אם תפסיקו לפרסם מטעמים תקציביים.
לעומתו, בקידום אתרים אורגני –  הקידום האורגני יטפח את העסק לאורך זמן ומקדם האתר ישקיע עבודה כדי להעלות את דירוגו ע"י שיפור חווית הגלישה באתר, הוספת תכנים מעניינים חדשים, מהירותו ועוד.

היתרונות של מיקומים אורגניים גבוהים עבור כל חברה עסקית

ככל שהמיקום האורגני של האתר בגוגל גבוה יותר, כך יש לבעלי העסקים ביטחון רב יותר שהעסק שלהם צובר מוניטין ואמינות, שהוא קיבל מעין חותמת של איכות שהעניקה לו גוגל.

בעלי העסקים מבינים, שהמדיה הדיגיטלית של היום משפיעה יותר מכל על האופן שבה ייראה וייתפס העסק שלהם בקרב הגולשים, הלקוחות הקיימים והלקוחות הפוטנציאליים העתידיים.

ישנם עסקים, במיוחד הקטנים והבינוניים, שיכולים לחשוב על שילוב הקידום האורגני והקידום הממומן לתקופה מסוימת. אולם, אין תחליף להשקעה בקידום אתרים אורגני מבוסס וחזק השם את החברה העסקית במיקום אורגני גבוה בגוגל.

קידום אתרים אורגני בגוגל נחשב כהשקעה הטובה ביותר לכל חברה עסקית ואין זה משנה מהו התחום המקצועי שהיא עוסקת בו.